Descubriendo La Gallera, una Sala de Exposiciones inesperada

Castellano en la parte superior / Valencià en la part inferior.

DESCUBRIENDO LA GALLERA, UNA SALA DE EXPOSICIONES INESPERADA

Andando por las calles del centro de Valencia, cerca del Mercado Central, veo unos carteles de color rosa: La Gallera, Sala d’Exposicions. Me despierta la curiosidad, y sigo los carteles que me llevan a una calle llamada Aluders estrecha y algo descuidada. Unas portaladas se abren delante mía. Detrás de una tela negra, me adentro en “La Gallera” un edificio impresionante. Entro en un edificio circular con un centro espacioso y diáfano. Lo primero que veo: unos audiovisuales de mujeres, de pie con expresión seria, desnudas y temblando.

No entiendo nada, ¿que es? Me pregunté a mi  misma. En este momento aparece la encargada y me explica de que va todo aquello. La Gallera es un edificio, en el cual antes se hacían las peleas de gallos, por este motivo su arquitectura circular, con dos plantas superiores, los balcones de las cuales dan al centro del edificio. En las plantas superiores se situaban los apostantes y en la planta inferior se harían las peleas. No obstante, actualmente se usa como Sala de Exposiciones, pero no cualquier exposición se puede albergar allí, sólo aquellas específicas pensadas y adaptadas a la temática y a las condiciones del lugar.

La exposición llamada “Acha” de Julia Galán se adapta a este edificio. En la parte inferior, las mujeres serias y formales sobre las plataformas vibratorias, simulando el estrés de la vida actual y las presiones sociales y físicas a las que está sometida la mujer, que nunca puede perder la compostura; se encuentran enfrentadas con la parte superior, compuesta por fotografías con un antes y después de las flores: unas completas y otras con el centro amputado, simulando la ablación que supone la mayor sumisión y mutiliación hacía la mujer. Dos maneras de sumisión, mediante dos recursos diferentes. Un sonido de pelea de gallos se oye en el ambiente y, al centro, la pelea (mediante un audiovisual) reflejo de la mutilación y el aprendizaje de los gallos para el combate.

Una exposición recomendable, porque es sobre arte contemporáneo, sobre un tema como es la sumisión de la mujer desde una nueva perspectiva. No obstante, la huella de la encargada del lugar que te ayuda a entender el edificio y la exposición es esencial, porque si no me hubiese explicado nada, como por desgracia ocurre muchas veces, aún estaría pensando…¿que es esto que estoy viendo?

Más información: http://www.consorciomuseos.es/exposicion.aspx?id=133

DESCOBRINT LA GALLERA, UNA SALA D’EXPOSICIONS INESPERADA

Caminant pels carrers del centre de València, al voltant del Mercat Central, veig uns cartells de color rosa: La Gallera, Sala d’exposicions. La curiositat em pica, i seguisc els cartells que em porten a un carrer, anomenat Aluders, estret i poc cuidat. Unes portalades s’obrin davant meua. Darrere d’una tela negra, m’endinse en “La Gallera” un edifici impressionant. Entre en un edifici circular amb el centre espaiós i diàfan. El primer que veig: uns audiovisuals de dones, de peu amb expressió seria, nuetes i tremolant.

No entenc res, què és? Em vaig preguntar a mi mateixa. En aquest moment apareix l’encarregada i m’explica de què va tot allò. La Gallera és un edifici on  abans es feien baralles de galls, per això la seva arquitectura circular, amb dos plantes superiors amb els balcons donant al centre de l’edifici. En les plantes superiors es situaven els apostadors i a la planta inferior es farien les baralles. No obstant, actualment s’usa com a Sala d’Exposicions, però no qualsevol exposició pot albergar-se allí, sòls aquelles específiques pensades i adaptades a la temàtica i a les condicions del lloc.

L’exposició anomenada “Acha” de Julia Galán s’adapta a aquest edifici. En la part inferior, les dones series i formals sobre les plataformes vibratòries, simulant l’estrès de la vida actual i les pressions socials i físiques  a les que està sotmesa la dona, que mai pot perdre les maneres; es troben enfrontades amb la part superior, composta per fotografies amb un abans i un després de les flors: unes completes i altres amb el centre amputat, simulant l’ablació què suposa la major submissió i mutilació envers la dona. Dos formes de submissió, mitjançant dos recursos diferents. Un so de baralla de galls es sent al voltant i, al centre, la baralla (mitjançant un audiovisual) reflex de la mutilació i l’aprenentatge dels galls per al combat.

Una exposició recomanable, perquè és sobre art contemporani, sobre un tema com és la submissió de la dona des d’una nova perspectiva. No obstant, l’empremta de l’encarregada del lloc que t’ajude a entendre l’edifici i l’exposició és essencial, perquè si no m’hagués explicat res, com per desgràcia ocorre moltes vegades, encara estaria pensant… què és allò que estic veient?

Més informació: http://www.consorciomuseos.es/exposicion.aspx?id=133

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